اخبار مصر / بوابة القاهرة / بوابة القاهرة

اخبار مصر النهاردة - فيديو.. إعلامية: "اللي بيعط على الأكل والشرب يبقى بيدعم الإرهاب"


كتب : بوابة القاهرة الخميس، 12 يناير 2017 08:24 ص

أماني الخياط

حذرت الإعلامية أماني الخياط جميع الإعلاميين من الاستمرار في مناقشة القضايا التي لا تدعم توجه النظام قائلة : "أعتقد أنها آخر مرة الرئيس هيتكلم فيها عن الإعلام .. ويقولها في 3 حروف ( الإعلام لا)".

وقالت "الخياط" في مقطع فيديو متداول: "المجتمع عليه مسؤوليات ولازم يتحملها .. كلفتوني ونتيجة الحرب دي بتفرض علينا كلنا واحنا قادرين نعدي وعاملين ذهول .. هنقعد نعيط على أكل وعلى شُرب يبقى احنا بنخدّم على الآخر .. وعشان كدة عايزاكم تبصوا على الصور اللي ظهرت بعد تفجير العريش والمساعيد وتشوفوا المصريين اللي بيتحملوا .. واللي بلكونته وقعت .. واللي حيطة بيته مش موجودة .. دة هو تحمل المجتمع وشراكته في الحرب على الإرهاب".


وأردفت: "تيجوا نقولها باللغة الواضحة والصريحة؟ دي شراكة المصريين اللي هما ظهير هذه الدولة اللي رفضوا مشروع الاهل والعشيرة والتنظيم الدولي ومن خلفه الحكومة العالمية دول اللي موافقين يدفعوا التمن .. إنما اللي بيعيطوا في كل وقت وبيطلعوا عشان يقولوا ضريبة القيمة المضافة .. بلاش الزراعة والطرق .. وكل دي أسئلة التشويش".

شاهد الفيديو..


//ي/ب

عزيزي الزائر لقد قرأت خبر اخبار مصر النهاردة - فيديو.. إعلامية: "اللي بيعط على الأكل والشرب يبقى بيدعم الإرهاب" في موقع عاجل نت ولقد تم نشر الخبر من موقع بوابة القاهرة وتقع مسئولية صحة الخبر من عدمة علي عاتقهم ويمكنك مشاهدة مصدر الخبر الاصلي من الرابط التالي بوابة القاهرة


اقرأ الخبر من المصدر

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

نهاية الاهلان -->

قد تقرأ أيضا